Összesített zajterhelési különbségábra – 2035-ben becsült forgalom és a jelenlegi (2020) állapot között akkor, ha a híd és az úthálózat 1. szakasza megépül, a 2. szakasz viszont nem.
Az ábrán zölddel jelölt területeken kedvezőbb lenne a zajhelyzet távlatban, a sárga területeken érdemben nem változna (emberi fül számára nem hallható ±1 dB-es változás), míg a narancssárga területeken 1 dB-nél nagyobb mértékű zajnövekedést várható a jelenlegihez képest.
Zajterhelési növekmény várható a jelenlegi állapothoz képest többek között az Illatos úton, a Gubacsi úton, a Táblás utcában és az Ecseri úton. Magasabb terhelési értékek várhatóak továbbá az Illatos út, Napfény utca, Távíró utca útvonal mentén is.
A II. szakasz megépítésének elmaradása tehát számos negatív hatással jár:
- a hídon érkező személy- és teherforgalom egy kiépítetlen úthálózaton kell, hogy továbbhaladjon, ez több lakóövezetben többletforgalmat, zajt, torlódást okozna;
- a nyomvonalváltozatok bemutatása során látható volt, hogy több olyan változat létezik, amelynek megépítése esetén jelentősen csökkenne például a József Attila lakótelep, a Wekerletelep és a Határ út forgalma is a maihoz képest. Ezeket az előnyös hatásokat nem tudjuk elérni akkor, ha az úthálózat nem épül ki teljesen, a forgalmi terhelés konzerválódik, sőt, több helyen romlik a mai állapothoz képest.
Végül ki kell emelni, hogy az Új Duna-híd megépítésének legfontosabb indoka, hogy a belvárost tehermentesíteni lehessen az autóforgalomtól. Abban az esetben, ha a híd nem rendelkezik az ehhez szükséges kiépített úthálózattal, ezt a szerepét sem tudja teljes mértékben betölteni.
Az úthálózat II. szakaszának megépítése tehát egyszerre helyi, fővárosi és agglomerációs érdek is: nélküle a belvárost terhelő autóforgalomnak kisebb része terelhető el, az agglomeráció, illetve a külső kerületek közlekedési kapcsolatai nem épülnek ki teljes körűen, az érintett lakóövezetekben pedig többletforgalomra, zajra, torlódásra lehet számítani.
Ezért fontos, hogy 2020. december 31-ig döntés szülessen arról, milyen módon épül meg a második szakasz, és jön létre általa Budapest új körútja.